21. 11. 2024 - DEN BEZ AUT - PRO ŠKOLY
Určeno pouze pro školní skupiny
Pro 2. stupeň základních škol
Vstup zdarma.
Vstupenka na program v rámci tematického dne opravňuje i ke vstupu na prohlídku expozic.
Kategorie: | DEN BEZ AUT |
---|
9:00 - 10:00 Přednáška
9:00 - 10:00 Výukový program: Dopravní architekti (6. třída - 9. třída ZŠ, sál: dílny)
9:00 - 10:30 Výukový program: Elektřina: budoucnost dopravy ? (6. třída - 9. třída ZŠ, laboratoř fyziky)
9:00 - 10:30 Výukový program: Experimenty bez emisí (6. třída - 9. třída ZŠ, laboratoř chemie)
10:30 - 11:30 Výukový program: Dopravní architekti (6. třída - 9. třída ZŠ, sál: dílny)
11:00 - 12:30 Výukový program: Elektřina: budoucnost dopravy ? (6. třída - 9. třída ZŠ, laboratoř fyziky)
11:00 - 12:30 Výukový program: Experimenty bez emisí (6. třída - 9. třída ZŠ, laboratoř chemie)
12:00-13:00 Výukový program: Dopravní architekti (6. třída - 9. třída ZŠ, sál: dílny)
Změna programu vyhrazena.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií z fondu Next Generation EU.
ANOTACE PROGRAMŮ:
Přednáška: informace budou dodány
Výukový program: Dopravní architekti (6. třída - 9. třída ZŠ, sál: dílny)
Výukový program: Elektřina: budoucnost dopravy ? (6. třída - 9. třída ZŠ, laboratoř fyziky)
Auta se spalovacími motory jsou pro moderní dopravu stále nepostradatelná. Jejich využití ve městech s sebou ale přináší řadu negativních dopadů, jako je znečištění ovzduší nebo hluk. Jednou z možností, jak tyto negativní vlivy ve městě omezit a současně jeho obyvatelům ponechat stejné možnosti osobní přepravy, je využití elektromobilů. Jak ale takový elektromobil vlastně funguje? Kde se bere elektřina na jeho provoz? A jaká jsou současná úskalí a limity elektromobility? Právě na to se společně podíváme na programu Elektřina: Budoucnost dopravy?
Výukový program: Experimenty bez emisí (6. třída - 9. třída ZŠ, laboratoř chemie)
V rámci programu "Den bez aut" se žáci seznámí s alternativními zdroji energie prostřednictvím praktických experimentů v chemické laboratoři. Budeme vyrábět jednoduchou baterii z citronu, pomocí které si ukážeme, jak lze produkovat elektrickou energii z chemických reakcí. Následně provedeme experiment s elektrolýzou vody, během kterého se žáci dozvědí o výrobě vodíku, který se aktuálně stává jedním z možných paliv budoucnosti. Program nabídne vhled do významu obnovitelných zdrojů energie a ekologičtějších alternativ k fosilním palivům v kontextu moderní dopravy.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.